Bon Chic, Bon Genre, czyli paryska subkultura widoczna w Citroënie C5 Aircross
Nie trzeba odwiedzać Paryża, by wiedzieć, że nazywanie go stolicą mody nie jest nadużyciem. Najbardziej podziwiani mieszkańcy tego miasta kierują się prostą zasadą: "Bon Chic, Bon Genre". To od niej pochodzi nazwa subkultury, która wpłynęła na nowego Citroëna C5 Aircrossa.
"Bon Chic, Bon Genre" to cztery słowa, które są niczym drogowskaz dla każdego, kto chce poznać się na paryskiej modzie. W wolnym tłumaczeniu można je rozumieć jako "szykownie i dobrej jakości". Doskonale oddają to, jak ubierają się stylowi mieszkańcy tego miasta. Zresztą, nie kończy się na wyglądzie. To osoby dobrze wykształcone, obyte w świecie i z wpływowymi znajomościami. BCBG jest wręcz subkulturą – i istnieje do dziś.
Chcąc ubierać się jak jej przedstawiciele, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, ma być prosto. Jak mawiała francuska projektantka Coco Chanel, przed wyjściem z domu spójrz w lustro i zdejmij jeden dodatek. Po drugie, ma być wygodnie. Paryżanki nie zakładają butów na wysokich obcasach, które są tak uwielbiane w Stanach, bo jednocześnie chodzenie w nich jest prawdziwym wyzwaniem. Po trzecie, ma być porządnie. Wcale nie chodzi tu o epatowanie logotypami znanych firm. Wręcz przeciwnie. Im go mniej, tym lepiej. Ważne jednak, by każdy element stylizacji był wysokiej jakości.

30 konfiguracji nadwozia, 5 wersji wykończenia wnętrza
BCBG to nie tylko moda
Powyższe porady sprawdzają się nie tylko przy wyborze garderoby. Są na tyle uniwersalne, że można je stosować w kuchni, codziennym życiu, a nawet w... motoryzacji. Najlepszym przykładem tego, jak "Bon Chic, Bon Genre" może wpłynąć na samochód, jest nowy Citroën C5 Aircross. Wystarczy do niego wsiąść, by przekonać się, że projektanci kierowali się tymi samymi zasadami, co mieszkańcy Paryża.
W oczy od razu rzuca się bardzo minimalistyczny kokpit. Gdy samochód jest wyłączony, zegary są niepotrzebne, więc ich nie ma. Podobnie z kontrolerem klimatyzacji czy przyciskami do obsługi radia. Jak to możliwe? Bardzo prosto – zastąpiły je wyświetlacze. Jeden znajduje się za kierownicą tam, gdzie zazwyczaj są zegary. Drugi na desce centralnej i obsługuje nie tylko klimatyzację, ale też zaawansowany system multimedialny.
Dopiero po wciśnięciu przycisku startera ekrany ożywają, odkrywając kolejne funkcje auta. Wtedy zauważasz, że interfejs jest idealnie wkomponowany w styl wnętrza, a możliwości personalizacji pozwalają spędzać mniej czasu na szukaniu przycisków. Jednocześnie projektanci nie zapomnieli, że są sytuacje, w których wyświetlacz się nie sprawdzi, dlatego podstawowe przełączniki zachowano w klasycznej formie.
Wnętrze jest też bardzo funkcjonalne. Nie mam tu na myśli dużego, nawet 720-litrowego bagażnika czy dwóch niezależnych foteli w drugim rzędzie, a liczne schowki, które sprytnie ukryto w kokpicie. Na szczególną uwagę zasługuje ten przed pasażerem. Jest chłodzony i pomieści nawet 1,5-litrową butelkę. Gdyby tego było za mało, kieszenie w drzwiach i schowek pod podłokietnikiem są również bardzo pojemne.

Zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi
Nowy SUV Citroën C5 Aircross jest wyposażony w innowacyjne zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions®*, które czerpie z wieloletniego know-how Marki w obszarze konstruowania układów jezdnych. Źródłem inspiracji dla projektantów tego rozwiązania były doświadczenia zdobyte w sporcie samochodowym. Atutem nowego zawieszenia jest lepsza jakość tłumienia nierówności nawierzchni. Zostało opracowane, by maksymalnie poprawić komfort jazdy.
Siedzenia Advanced Comfort
Szerokie i wygodne siedzenia Nowego SUV-a Citroën C5 Aircross zapewniają pasażerom komfort jazdy na nieznanym dotąd poziomie. Specjalna pianka o grubości 15 mm zapewnia odpowiednią miękkość i trwałość. Przednie fotele zostały wykończone wysokowytrzymałą pianką, ułatwiającą zajęcie odpowiedniej pozycji za kierownicą i zwiększającą komfort jazdy w dłuższych trasach. Są wyposażone w wielopłaszczyznową regulację i funkcję wielopunktowego masażu.
Modułowość
Citroën C5 Aircross to najbardziej modułowy SUV w segmencie dzięki trzem niezależnie regulowanym i składanym siedzeniom o identycznej szerokości w drugim rzędzie. Ich oparcia można ustawić w jednej z pięciu pozycji, mają również regulację wzdłużną. Pozwala ona na optymalizację miejsca na nogi pasażerów i pojemności bagażnika w zależności od potrzeb. Po złożeniu siedzeń powstaje płaska podłoga, ułatwiająca korzystanie z bagażnika.Nim odjedziemy, warto przyjrzeć się pozycji za kierownicą. Jak przystało na SUV-a, siedzi się wysoko. Nie czujesz się jednak jak na niestabilnym krześle barowym. Kokpit przyjemnie otacza kierowcę, a wysoko poprowadzony tunel środkowy sprawia, że wolant do wyboru kierunku jazdy, pokrętło systemu Grip Control czy przycisk Sport są dostępne na wyciągnięcie ręki. W C5 Aircross kierowca czuje się pewnie i wie, że ma kontrolę nad pojazdem.
Podczas jazdy docenisz małe detale, które sprawiają, że francuskim SUV-em podróżuje się przyjemniej. Jednym z nich jest bezprzewodowa ładowarka, która łączy wygodę (wystarczy położyć na niej telefon) z praktycznością (ma konkretną funkcję) oraz elegancją (nie ma żadnej wtyczki czy plączącego się kabla). Innym przykładem jest kamera ConnectedCAM, czyli wideorejestrator wkomponowany w lusterko wsteczne. Poza nagrywaniem filmów może robić zdjęcia, a wszystko to jest dostępne do podejrzenia w aplikacji po podłączeniu do sieci Wi-Fi. A to dlatego, że C5 Aircross potrafi też utworzyć hotspot dla swoich pasażerów.
Prosto, wygodnie, porządnie
Materiały użyte do wykończenia wnętrza C5 Aircrossa są najwyższej jakości. W bazowych wersjach wyposażeniowych dominuje przyjemna w dotyku szara tkanina, w droższych pojawia się granatowa tkanina i ekoskóra, zaś topowa linia "Hype Brown" oferuje miękką skórę Nappa Mustang w połączeniu ze skórą ekologiczną Mistral. Niezależnie od wybranej odmiany, w aucie nie doświadczymy trzasków czy skrzypienia, ponieważ wszystko jest doskonale złożone.
Jakość to nie tylko wnętrze, ale też sposób, w jaki samochód jeździ. C5 Aircross ponad wszystko stawia komfort pasażerów. Zapewnia to zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi oferowane tylko przez Citroëna. Pasażerowie czują się, jakby wręcz unosili się nad drogą, ale auto prowadzi się pewnie i stabilnie. Na uwagę zasługują też miękkie fotele projektowane z użyciem rozwiązań stosowanych w meblach. Dzięki temu nawet krótka przejażdżka może być okazją do relaksu.

Numer jeden w kategorii CROSSOVER/SUV KLASY ŚREDNIEJ 2018
Inspired By You!
Wreszcie, wygląd auta. Bez wątpienia C5 Aircross nie jest taki jak inni. Tradycyjny szewrom Citroëna został ukryty w listwach, które okalają górne części reflektorów. Delikatne linie nadają nadwoziu elegancji, ale dzięki zwiększonemu prześwitowi i dużym kołom można mieć pewność, że samochód potrafi więcej niż tylko dobrze się prezentować. Z kolei panele Airbumb instalowane na drzwiach to przykład tego, że elementy dekoracyjne mogą mieć też swoje funkcje.
C5 Aircross jest BCBG
Prosty projekt, funkcjonalne nadwozie, eleganckie rozwiązania i wysoka jakość wykonania sprawiają, że C5 Aircross idealnie odnalazłby się na ulicach Paryża. To samochód dla osób, które wiedzą, czego chcą i nie muszą nikomu nic udowadniać. Po prostu wybierają to, w czym czują się najlepiej. To najlepszy dowód na to, że C5 Aircross jest "bon chic, bon genre".